dilluns, 5 de març del 2018

Tres voltes rebel... jo també

Llegint diaris, mirant la televisió o escoltant la ràdio al cotxe, veig una situació política que fa posar la pell de gallina. Ja fa dies, setmanes, mesos... per no dir anys que cada vegada em costa més d'entendre com acabarà tot plegat. És l'odi i l'enveja tot motor d'alguns dels que governen? On és l'essència de qui vol governar per posar-se al servei del poble i lluitar per portar-lo a bon port? Crec que hem (o potser han...) perdut el nord!

D'altra banda, algunes veus femenines reivindicants em fan veure que ja és mes de març i, tot això, m'ha fet pensar en Maria Mercè Marçal. En moments com aquest, la seva força esperona!



Vull ser lliure en la meva feminitat: vull ser dona i sentir-me'n orgullosa.
Vull ser lliure en el meu dia a dia: estimo els meus orígens.
Vull ser lliure en el meu país: aquest que portaré sempre dins mentre no descobreixin detectors per als secrets del cor.

I sobretot...
Vull que la meva filla creixi en un entorn social i polític madur, plural, respectuós i, sobretot, lliure.

Amb aquests pensaments i un poema d'aquesta gran dona acabo l'entrada d'avui.

Tan petita
Tan petita i ja saps com és d'alta
la paret que no es deixa saltar!

I jo voldria prou fer-te esqueneta.

Qui és que m'omple les mans de maons?
Qui em fa dir-te les serps de l'altra banda?

Qui fa que engalzi vidres a la tàpia?
—Tu, lladre de la teva llibertat?

Tan petita i ja saps com és d'alta
la paret que no et deixo saltar!

També el podeu sentir musicat per Jabier Muguruza.




Si voleu descobrir-ne més, podeu mirar al web de la Fundació Maria-Mercè Marçal.

2 comentaris:

  1. Hola Maria,

    Crec que és molt encertada la teva opció de començar el blog amb un poema... un poema és hipertextual perquè admet moltes lectures, permet llegir-lo en veu baixa, però també recitar-lo o posar-li música (com el link que has adjuntat) i fins i tot representar-lo... m'ha agradat molt el poema que has triat de Maria Mercè Marçal i molt dolça la versió musical. Una poetessa malaguanyada, malauradament.
    Respecte els aspectes formals, potser hauries de mirar de justificar el text. En el wordpress es pot fer, però ignoro si en el blogspot també.
    Endavant!!
    Roser

    ResponElimina
  2. Maria! M'encanten els posts ben variats, de continguts i de formats. I aquest té de tot! M'encanta!!!

    ResponElimina